/ / Imprivata

QSight IT is Premier Partner van Imprivata. Imprivata is opgericht door een groep ondernemers die een doorbraak hebben ontwikkeld in Identity Management technologie. Dit terwijl ze nog in dienst waren voor Polaroid. Zij ontwikkelden en zette op grote schaal Digital Identity Systems in over de hele wereld. Dit had een geweldige invloed op de ervaring die men had op het gebied van gedistribueerd Credential Management en privacy voor het verlenen van toegang aan miljoenen gebruikers.

Imprivata Single Sign On is de oplossing voor wachtwoorden

Het is een bekend fenomeen: vele wachtwoorden geven veel ellende binnen een organisatie. Het managen van veel passwords is frustrerend voor de gebruikers, het veroorzaakt bovendien behoorlijke kosten voor de helpdesk en het verzwakt vaak de security binnen een bedrijf. Dit omdat wachtwoorden opgeschreven of zelfs gedeeld worden onder medewerkers. Tel hierbij op het productiviteits- en tijd verlies, doordat mensen geen toegang kunnen krijgen tot hun applicatie omdat zij hun wachtwoord kwijt zijn. Het moge duidelijk zijn, gebrek aan wachtwoordmanagement is duur.

Imprivata Single Sign On

Imprivata heeft hier een perfecte appliance based oplossing voor. Het is zo simpel als Imprivata Single Sign On maar kan zijn. Het verandert niets aan de applicaties of de achterliggende directories. Appliance cluster aan de centrale (beheers) kant en een lichte agent aan de client kant. Imprivata is met deze agent software in staat om zo goed als alle applicatie usernamen en wachtwoorden weg te halen bij de gebruiker. De user logt een keer sterk aan op het netwerk en bij het starten van de verschillende applicaties herkent de agent welke applicatie het is en zal 'automatisch doorloggen' waardoor de gebruikers niet meer te maken krijgen met de vervelende password problematieken.

Tijdsbesparing

Door de inzet van Imprivata Single Sign On wordt het aantal telefoongesprekken naar de IT helpdesk binnen uw bedrijf over het vergeten van wachtwoorden sterk gereduceerd. Het vaak tijdrovende wachtwoord management van uw gebruikers lost Imprivata op. Ook is het mogelijk de oplossing te combineren met de gangbare authenticatie opties.

Authentication Management (AM)

De authenticatie voor de toegang van gebruikers wordt geregeld via Authentication Management. Hierbij worden alle gangbare middelen ondersteund zoals: wachtwoord, smartcard, USB token, OTP token, proximity card, RFID card en vingerafdrukherkenning. Deze technieken kunnen door elkaar worden toegepast. AM ondersteunt de drie traditionele "factoren" in sterke authenticatie: "iets dat je kent", "iets dat je hebt" en "wie je bent".

Physical / Logical (PL)

PL voegt aan Authentication Management een vierde factor toe: "plaats". Dit maakt de koppeling tussen fysieke en logische toegangs-controlesystemen mogelijk. Met 1 pas kan toegang verleend worden tot zowel gebouwen en ruimtes als tot logische systemen. Door te integreren met fysieke toegangscontrolesystemen weet OneSign waar iemand zich bevindt en zal afhankelijk van de plaats de toegang verlenen of niet.

Voor veel zorginstellingen leidt de invoering van dit onderdeel van een GBZ tot hoofdbrekens vanwege de vele praktische en technische bezwaren die aan bestaande systemen kleven. Met Imprivata OneSign kan de organisatie eenvoudig voldoen aan de compliance eisen voor toegangsbeveiliging op voorzieningen en gegevens, zoals GBZ, Wet op het EPD, PCI, enz.

Een smartcard kan ook worden gecombineerd met afrekenen in het bedrijfsrestaurant en met follow-me printing.

  •  Enkele voordelen van de Imprivata Single Sign On oplossing: Sterk gereduceerde (password reset) helpdeskkosten
  •  Toegenomen security (geen opgeschreven paswoorden meer)
  •  Hogere productiviteit van medewerkers
  •  Koppelingen mogelijk met alle gangbare authenticatie mechanismen (tokens, smartcards etc)
  •  Het makkelijk kunnen voldoen aan compliancy wetgeving
  •  Optie om ook de fysieke toegang beveiliging in Single Sign On omgeving mee te nemen. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld verschillende security policies gelden op basis van of een gebruiker in het gebouw is of niet.
  •  Snelle omschakeling naar gebruikers van een gezamenlijke afdelingswerkplek

Bel +31 15 888 0444 en +31 26 352 0100 of vul ons contactformulier in.

Deel deze pagina
Meer weten?

 

Let op! U heeft niet alle verplichte velden ingevuld.

* = benodigde gegevens
Over QSight IT

Snel naar ...

Service & Advies

Focus op kennis en kwaliteit!  

Aankoop / technisch advies nodig?
tel Bel: (015) 888 04 44 of e-mail ons!
Op de hoogte blijven

Praat mee via onze online kanalen!

Let op! Om ons nieuwsbrief te kunnen ontvangen hebben wij een geldig e-mailadres nodig.
© 2016. QSight IT

Gebruik van deze website betekent dat u onze privacy policy, disclaimer en cookie policy accepteert.