/ Projectmanagement

Continuïteit is van levensbelang, bij QSight IT realiseren we ons dat als geen ander. Daarom zetten we ons elke dag in om de continuïteit van onze klanten te waarborgen, zonder uitval van systemen, zonder technische belemmering, zonder downtime. Dit ziet u terug in alles wat we doen, dus ook in onze, op Prince2 gebaseerde, projectaanpak.

De projectaanpak van QSight IT

Of het nu gaat om de start van een nieuw project, het uitvoeren van een installatie of het doen van een upgrade. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk 'up and running' bent en dat uw gebruikers zo min mogelijk hinder ondervinden.

Dát is onze missie.

Een project bestaat uit 3 verschillende fases:

1. Opstart
2. Uitvoer
3. Oplevering

1. Opstart
Na de ontvangst van uw opdracht start uw project in de opstartfase. In deze fase vindt o.a. de informatie overdacht van het sales team naar de services organisatie plaats en de kick-off met het team van de klant. In de kick-off wordt de definitieve project structuur en de teamleden, welke betrokken zijn bij het project, bepaald en vastgelegd.
Vast onderdeel van de opstartfase is het vastleggen van het definitieve TO (Technisch Ontwerp) en de start-up van het projectplan. In dit projectplan vindt u alle verantwoordelijkheden, gemaakte afspraken en de planning.
Planning en voorbereiding

Wanneer het projectplan is geaccordeerd, gaat de voorbereiding van het project verder.
Zo worden er engineers ingepland en geeft de afdeling projects & planning aan wanneer de benodigde hard- en software op voorraad moeten zijn. Dit is meestal ruim voor de uitlevering, zodat in het QSight IT lab de apparatuur kan worden uitgepakt, gecontroleerd, getest en kan worden geconfigureerd.

2. Uitvoer
In de planning wordt met u ook een installatiedatum afgesproken.
Op die dag(en) bezoekt de QSight IT engineer uw bedrijf om de benodigde apparatuur te installeren en implementeren. Zoals u dit van QSight IT gewend bent, gebeurt dat in de gedachte van 'living uptime'. De QSight IT engineer zorgt er voor dat u met minimale downtime, ongestoord uw werk kunt doen. Om dit te kunnen borgen zijn onze engineers door de fabrikant gecertificeerd en beschikken zij over HBO werk en denk nivo, aangevuld met vele jaren praktijk ervaring.

3. Oplevering
Bij elk project stelt QSight IT een opleveringsdocument op. Hierin ligt vast welke werkzaamheden zijn uitgevoerd, welke beslissingen zijn genomen en welke systeeminstellingen zijn doorgevoerd. De engineer zorgt er voor dat deze gegevens in het service en beheer management systeem van QSight IT worden geplaatst. Zo kunnen de helpdesk- en de beheermedewerkers u snel ondersteunen na de oplevering van het project.
Vast onderdeel van de oplevering is de evaluatie van het project. Dit gebeurd met u, als opdrachtgever, maar ook intern binnen QSight IT. De output van de evaluatie wordt gebruikt om ons en onze processen te verbeteren.

 

Deel deze pagina
Meer weten?

 

Let op! U heeft niet alle verplichte velden ingevuld.

* = benodigde gegevens
Over QSight IT

Snel naar ...

Service & Advies

Focus op kennis en kwaliteit!  

Aankoop / technisch advies nodig?
tel Bel: (015) 888 04 44 of e-mail ons!
Op de hoogte blijven

Praat mee via onze online kanalen!

Let op! Om ons nieuwsbrief te kunnen ontvangen hebben wij een geldig e-mailadres nodig.
© 2016. QSight IT

Gebruik van deze website betekent dat u onze privacy policy, disclaimer en cookie policy accepteert.